Mnogi ne žele, sam Bog zna zašto, a mnogi jednostavno ne znaju kako instalirati Google analitiku ( Google Analytics ) i na taj način ostaju uskraćeni za podatke kao što su količina prometa na njihovu stranicu, odakle taj promet dolazi, što ti posjetitelji čitaju, koliko se dugo i gdje zadržavaju, gdje žive pa čak i pretraživač koji koriste, koji su im interesi i koliko godina imaju i još mnogo toga.
Siguran sam da vas je uvod zaintrigirao i da jedva čekate pročitati način na koji možete dobiti sve ove informacije o posjetiteljima vaše web stranice. Dakle, sve što ćete vi morati napraviti je otvoriti Google Analytics račun pribaviti komad JavaScript koda koji je zatim potrebno ubaciti na vašu stranicu.
Bez brige, postupak ubacivanja Google analitik koda nije kompliciran, ustvari, toliko je jednostavan, a imate i sreću što mi se danas baš piše ovaj članak, da vam je potrebno svega par minuta vremena čitanja i praćenja uputstva koja ću, naravno, popratiti i vizualno slikama kraka u postupku.
U ovom članku ću vam pokazati kako da ubacite Google Analytics kod za praćenje na vašu WordPress stranicu.
Otvaranje Google analytics računa
Za dodavanje Google analitike na stranicu potrebno je imati Google Analytics račun. Ma daj zamisli. Postupak je vrlo jednostavan i traje nekoliko minuta, a ako već posjedujete gmail račun samo ćete se morati ulogirati i popuniti odgovarajuće parametre za željenu web lokaciju.
Dakle, posjetimo zajdno link www.Google.com/analytics i klikom na SIGN IN, u desnom gornjem kutu, odaberite Google Analytics. Ako ste ulogirani u svoj Gmail račun biti ćete odmah redirektirani na stranicu s kojom ćete započeti proces dodavanja vaše web lokacije, baš kao što je to prikazano na slici ispod, u protivnome tražiti će od vas da kreirate ili odaberete Gmail račun s kojim želite prikupljati podatke vaših web lokacija.
I da, možete dodati maksimalno 50 web lokacija po Gmail računu, stoga pazite što sve pratite ( šala mala ).
Kreiranje skripte za praćenje
Slijedi jednostavno i intuitivno popunjavanje podataka s informacijama o vašoj web lokaciji kao što je ime računa, ime web stranice, URL web stranice, kategorija interesa, vremenska zona i naravno prihvaćanje svih Googleovih postavki.
Sad vam još jedino preostaje klik na gumb Get Tracking ID, zatim prihvaćanje Googlovih uvjeta poslovanja i vaš tracking kod je spreman za postavljanje na web lokaciju. Slika ispod prikazuje gdje bi se trenutno trebali nalaziti i kako vam slika na ekranu mora izgledati.
Skripta je spremna i potrebno ju je selektirati i kopirati kako bismo je prenijeli na odgovarajuće mjesto gdje će vas snabdijevati informacijama toliko ključnim i vitalnim za vaše poslovanje da čete, naravno ako znadete što iščitavati i kamo s tim podacima, doslovno pasti na guzicu.
Kako instalirati Google Analytics kod u WordPress
Slijedeći korak je ubacivanje novo kreiranog JavaScript koda za praćenje u vašu WordPress temu. Postoji više načina kako odraditi ovaj dio integracije. Način koji ja preferiram je editiranje headre.php datoteke koja se nalazi u direktoriju vaše teme na vašem hosting paketu unutar wp-content/themes/ime teme direktorija.
Do datoteke možete doći korištenjem FTP klijenta s kojim ćete se spojiti na vaš hosting paket. Skriptu trebate postaviti u <head> prije završetka, dakle, ispred završnog taga </head> i na taj način postavljeni kod pratiti će ( trekat ) sve stranice vaše web lokacije. Ovo je malo napredniji način pa sam odlučio pokazati jednostavniji, lakši način kroz sučelje/nadzornu ploču WordPressa. Učinak je isti.
Logirajte se u svoj WordPress i zatim posjetite link “Izgled” koji se nalazi na lijevoj izbornoj traci. Unutar izbornika nalazi se link “Uređivač” koji će vam omogućiti editiranje datoteka vaše WordPress teme.
Ovdje morate obratiti pažnju da uređujete odgovarajuću temu tj. temu koja je postavljena kao vizualni template vaše web stranice. Po defaultu glavna tema bi već trebala biti odabrana, ali ako to nije slučaj imate u desnom gornjem kutu opciju “Odaberite temu koju želite urediti”. Ispod se nalaze predlošci teme i ovdje je potrebno odabrati header.php ( Zaglavlje ).
Nakon odabira u editoru će vam se otvoriti HTML i php kod gdje sad, baš kao što sam to naveo u gornjem djelu članka, trebate pronači <head> tagove i postaviti skriptu netom prije zatvaranja heder taga, a koji izgleda ovako </head>. Nemojte zaboraviti ažurirati zapis i vaš posao je s time zaključen.
S Google Analyticsima imati ćete podatke koji se odnose na ono što se događa na vašoj stranici, koliko ljudi dolazi u posjetu, odakle dolaze, tko vas linka i ostalo. Ti podaci su ključ za donošenje kvalitetnih marketinških odluka jer bez načina za mjerenje rezultata, vi radite promjene na temelju nagađanja i sugestija a ne na osnovu realnih mjerenja.
Uzmite u obzir da kad postavite kod treba pričekati barem 24 sata da bi se prikupili a s time i prikazali prvi podaci vašeg praćenja, i stoga nakon postavljanja koda nagradite se pivom ili vinom i pogledajte koji dobar film ili seriju jer do sutradan više ništa ne možete poduzeti u svezi Google analitike. Oh, da! Možete još provjeriti da li ste odradili posao kako treba.
Provjerite da li Google Analytics radi
Vratite se u svoj Google Analytics račun, kliknite na “Admin” koji se nalazi na vrhu stranice i pod “Property” (imovina) izaberite svoju stranicu, zatim kliknite na “Tracking Info” (Informacije o praćenju) pa na “Tracking Code”.
Ako status praćenja pokazuje “Receiving Data” (Primanje podataka) onda ste uspješno dodali Google Analytics na vašu stranicu. Ako je status: Tracking Not Installed, e pa nešto ste …
Google Analytics Dodaci
I da, mogli ste ovo sve odraditi i uz pomoć dodataka/plugina, i ne niste trebali ubacivanja JavaScript koda u vašu stranicu da bi dodali Google Analytics na vašoj WordPress stranici. U WordPress plugin sekciji na izbor imate nekoliko Google Analytics dodataka (pluginova) koji će vam donjeti sve važne statističke podatke i to uz lijepe grafikone. Između ostaliog tu su i statistike za pojedinačne postove, cijelu web stranicu ili čak cijelu MultiSite mrežu i to bez potrebe za napuštanjem WordPress backenda. A onda opet imate i opciju JetPack i WordPress.com, ali o tome nekom drugom prilikom.
Smatrate da je ovaj članak bio koristan i da vam je pomogao razjasniti što je to Google analitika i kako se postavlja kod za praćenje, tad ga svakako podijelite kroz društvene mreže. Ako pak imate kakvih pitanja ili pak trebate pomoć, slobodno ostavite komentar ispod i odgovor/pomoć će stići u kratkom roku.
- 30 web stranica od kojih ćete postati pametniji - 23/12/2015
- WordPress teme – Najbolje single flagship teme - 11/12/2015
- Novih 6 cool značajki u WordPressu 4.4 - 02/12/2015
Postanite član!
Neprocijenjive informacije nadohvat ruke
Pretplatite se na naš "Newslewtter" i primajte kvalitetne i neprocjenjivo vrijedne informacije vezane uz izradu web stranica direktno u vaš sandučić.
Uspješno ste se upisali na listu!