Naslov SEO i komunikacija s Google robotom na prvu može dati naznake o dosadnom tekstu o programskim jezicima, detaljima i svakojakim čudima za koje ne želite čuti, a koja se događaju u virtualnom svijetu iza vidljivih kulisa web stranica, društvenih mreža i foruma. Možete odmah odahnuti jer u ovome tekstu neće biti riječi o programiranju, kodu, ni programskim jezicima, već ću vam predstaviti konkretne i opipljive radnje i dati uputstva koja morate poduzeti kako bi  vaša web stranica bila optimizirana kako to nalaže nauka po imenu SEO.

Na prvi pogled sve to u vezi izrade web stranica zvuči jednostavno i lako, zar ne? Uplatiš hosting, kupiš domenu, instaliraš neki CMS i možeš krenuti s objavama svojih ideja i inspiracija, proizvoda, čitljivih i s ukusom stvorenih sadržaja. No, obično nakon par tjedana uslijedi pitanje:”Zašto ne mogu pronaći svoju web stranicu kroz pretraživače?” Odgovor na ovo pitanje možete i sami pretpostaviti – zato jer nije odrađen SEOSearch Engine Optimization ili skraćeno SEO isprva može biti zastrašujuć, no uz pomoć WordPress-a i ovog članka uvidjet ćete da je to zapravo samo još jedna mala kockica velike slagalice koja ponekad zna biti i poprilično zabavan dio u cijeloj toj priči oko izrade web stranica.

Zašto nema moje stranice u Google-u?

SEO u par crtica

 

SEO ili optimizacija za pretraživačke mašine  je jezik koji Google, Yahoo, Bing i ostali pretraživači očekuju pronaći na vašoj stranici dok je “robot” prelistava i učitava. Dakle, optimizacija je ustvari način komuniciranja s “robotima” gdje vi poduzimate određene radnje na vašoj web stranici kako biste je učinili prijateljski nastrojenom i lako čitljivom “robotu” koji je došao provjeriti stranicu i prikupiti relevantne podatke prema kojima će vas Google tada ocijeniti i pozicionirati. Ako se pri toj interakciji uspostavi da pričate istim jezikom biti ćete bogato nagrađeni. Ovdje ću vas odmah upozoriti na nešto što se zove Black Hat SEO. Zlouporaba se nikad ne isplati i iako postoje načini kako pronaći rupu u zakonu i prevariti “robta”, svakako vam savjetujem da svoje vrijeme uložite u pravilnu edukaciju i izbjegnete napasti i lažima uzdizanja web stranice preko noći jer će vam se ona, dugoročno gledano, isplatiti, dok će vas Black Hat-erske taktike sigurno koštati pozicija u tražilicama.

 

Gdje započeti

 

Počeci su uvijek najteži i ako ste krenuli na Google u potragu za rješenjima i načinima podešenja za SEO-a vrlo vjerojatno ste naišli na pregršt rezultata koji vam daju taman toliko informacija za shvatiti kako bi najbolje bilo angažirati stručnjaka koji će vam taj posao obaviti i dovesti vas na prve stranice u pretraživačima. Angažirati sposobnog i kvalitetnog SEO majstora i nije tako loša ideja ako imate druge stvari u vašem poslovanju  na koje biste se trebali koncentrirati i trošiti svoje dragocjeno vrijeme, no ako ste naumili uhvatiti se u koštac sa SEO-om sami uskoro ćete uvidjeti da ćete morati odraditi pregršt čitanja, neprestanog educiranja i praćenja trendova, jer SEO je moda koja se mijenja svakoga dana i to pred vašim očima. Zašto? Kako i tko na sve to utječe? U nastavku…

 

SEO i komunikacija s Google robotom

 

Što to tražilica zapravo od vas hoće?

 

Kad robot dođe na vašu stranicu on traži jasno određene stavke na osnovu kojih ocjenjuje i kasnije rangira vašu web stranicu. Roboti traže iskrenost, vjerodostojnost i relevantnost sadržaja. Jezikom početnika – roboti  tj. tražilice od vas traže da pišete najavu u naslovu članka, sadržaj teksta mora se odnositi na naslov, o sam sadržaj mora biti jednostavan, sročen i sređen. Black Hat način, ranije spomenut u tekstu,  koji su neki koristili stavljajući često korištene ključne riječi u članke koji sadržajem nisu bili srodni, inima više neće proći kao taktika za dobivanje besplatnog “organskog prometa” jer je Google robot postao malo pametniji. Brojni koji su primjenjivali ovakve taktike preko noći su ostali bez ikakvog rankinga u tražilicama. Zamislite da netko dođe na vašu stranicu gdje očekuje temu o tenisicama za trčanje, a nađe članak o zaradi na internetu, sigurno neće biti zadovoljan. Google također neće biti zadovoljan, jer je primjetio da veliki broj korisnika koji dolazi na vašu stranicu tražeći određenu informaciju o tenisicama napušta web stranicu u izrazito kratkom periodu jer su naišli na krive informacije.

Google može biti vaš najbolji i najvjerniji prijatelj na webu, no potrebno je pričati istim jezikom

Na što obratiti pažnju kada je WordPress SEO plan u pitanju?

 

1. Opći SEO pregled

Ovdje spada uvid u kompletno stanje vašeg web mjesta, radnji i posljedica. Generalno bi se to moglo svesti na slijedeće:

  • Kako nas tražilice rangiraju
  • Istraživanje naše pozicije na tržištu i usklađivanje
  • Istraživanje ponašanja korisnika koji pretragom dolaze ( ili odlaze ) do naše web stranice
2. Pretraživanje novih ideja za ključne riječi

Ovo se odnosi na riječi koje ljudi koriste kako bi pronašli ono što traže; i ne to nisu obične “ključne riječi” ili “riječi pretrage“. Ovdje vam treba postati jasno da vi nudite ono što ljudi žele i pretragom kroz tražilice pronalaze put do vas. Evo par stvari koje vam mogu u tome pomoći:

  • Google trendovi (web alat) vam omogućavaju da lako pratite aktualne trendove. Kako Google formira trendove? – Jednostavno. Trendovi su zasnovani na interesima ljudi. Ako puno ljudi utipkava u tražilicu riječi tipa “Plitvički maraton” to znači da oni formiraju trend ili modu, ali i da se nešto dešava na Plitvičkim jezerima . Korištenje alata je izrazito jednostavno. Možete birati određenu zemlju za koju radite istraživanje, kao i godine. Postoji i opcija za pretplatu kojom primate izvještaje o kretanju trendova. Na isti način možete se pretplatiti na određene riječi pretrage koje vas zanimaju i dobvat ćete izvještaje o “stanju” zadane riječi.
  • Google oglasi sadrže odličan alat koji vam olakšava istraživanje ključnih riječi u alatu pod nazivom Planer ključnih riječi. Zašto? -Google nudi i mogućnost oglašavanja i to su oglasi koje viđate u pretragama ili koje čak i vi imate već na svojoj web stranici. Da bi vi što bolje iskoristili moć pretrage Google vam nudi alat kojim istražujete tržište prije nego što se počnete oglašavati kod njih uz pomoć riječi koje smatrate ključnima za vaš proizvod. Gdje je sad tu veza s vašom web sstranicom? – Pa, isti alat ( Planer ključnih riječi ) možete iskoristiti da istražite tržište i ključne riječi koje ćete koristiti na web stranici bez obaveze da se i oglasite kod Google-a. Uputstvo za Planer ključnih riječi.
3. Struktura web stranice

Struktura web stranice ima izrazito veliki utjecaj na rangiranje. Struktura će vam biti jasnija ako si je predočite kao linkove koji usmjeravaju na sadržaje na vašoj web stranici. Struktura se također sastoji i od linkova koji vode s vaše web stranice na relevantne sadržaje na nekim drugim web mjestima. “Cross linking” – proces povezivanja između dvije stranice bez obzira jesu li ili nisu u vlasništvu jedne osobe, je izrazito bitan dio SEO-a i ako je dobro organiziran tj. ako su vaše web stranice dobro međusobno povezane, a ujedno imate i kvalitetne vanjske linkove dobit ćete bolje ocjene od Googl-a, a s time ćete biti i bolje rangirani.

Struktura web stranice

4. HTML elementi

Naprosto neprocijenjivu ulogu imaju i bitni HTML elementi:

  • Title Tag – Naslovna oznaka, najvažniji element. Poželjno je da bude jedinstven (unikat na webu). Mnogo govori, ali ne spamuje.
  • Meta Description – metaopis, također jako bitan element. Nastojite pisati jedinstvene opise.
  • H1 – naslov najvećeg prioriteta, ne koristiti više od jednog po stranici. Nikako ga ne koristiti za isticanje i stil teksta. Iskoristiti sve prednosti “najglasnijeg” naslova na stranici u SEO svrhe.
  • H2 – naslov manjeg prioriteta od prethodnog. Često zna napraviti “buku” na stranici kada je osluškivanje SEO-a u pitanju. Ne pretjerivati u količini.
  • Boldanje, H3 naslovi, italic tekst, linkovi… Nastojite vaše članke urediti da budu vizualno privlačni i jednostavni za čitanje.
5. Vidljivost web sajta

Kako bi pretraživači što prije učitali vašu web stranicu i počeli s indeksiranjem sadržaja na njoj dobro bi bilo i pravilno ih usmjeriti.  Evo još par stvari koje će vam poboljšati vidljivost i  ubrzati indeksiranje vaših stranica:

  • Sitemaps – mapa stranice omogućava vam da ispravno informirate robote o URL-ovima na vašoj web stranici. Sitemap-a je XML datoteka koja čini listu svih URL-ova na vašem web mjestu. Mnoge dodatne i korisne informacije se mogu priključiti ovim URL-ovima: kada je članak posljednji put ažuriran, koliko često se mijenja i u kakvim je odnosima sa strukturom stranice. Kako jednostavno i automatski napravite mapu stranice pročitajte u članku – “Kako podesiti WordPress SEO by Yoast”.
  • Google Webmaster Tools – je alat napravljena prije svega za one koji održavaju stranice. Omogućava lako praćenje stanja indeksiranja koje Google provodi nad vašim webom. Pored toga pomaže u sveukupnoj optimizaciji web stranice.

 

Zaključak

 

Kao što sam i obećao, u članku nije bilo riječi o nikakvom programskom jeziku i kodu. U gornjim redovima članka predstavio sam vam minimum onoga što svakako morate razumjeti kako bi se mogli upustiti u ozbiljnije bavljenje SEO-om. WordPress će vam ovdje jako olakšati stvari uz primjenu  dodatka WordPress SEO by Yoast koji će vam pomoći da optimizirate vašu web stranicu baš onako kako to Googole želi i traži i uspostavite na taj način dvosmjernu komunikaciju od koje će svi imati korisiti. Kako podesiti WordPress SEO pročitajte u članku:”Kako podesiti WordPress SEO by Yoast“.

 

Unajmite me

Postanite član!

Neprocijenjive informacije nadohvat ruke

Pretplatite se na naš "Newslewtter" i primajte kvalitetne i neprocjenjivo vrijedne informacije vezane uz izradu web stranica direktno u vaš sandučić.

Uspješno ste se upisali na listu!

Share This